produkt
W związku z dynamicznym rozwojem branży motoryzacyjnej oraz pojawieniem się innowacyjnych systemów montażowych firma prowadzi montaż nowoczesnych instalacji gazowych w samochodach typu Diesel.
jedyna firma w województwie opolskim oferująca
nowoczesne instalacje DF lpg.
Pierwsze
próby zastosowania podobnych rozwiązań zostały podjęte ok. 10 lat
temu.
Niestety ich wyniki nie były zadowalające – niezwykle wysoki koszt
instalacji
oraz niewielki stosunek masy łączonej przy zasilaniu, oznaczały
bowiem obniżenie zużycia oleju napędowego realnie o ok. 8%., co
przekładało się na niewielkie obniżenie kosztów użytkowania i było rentowne jedynie w przypadku
samochodów ciężarowych,pokonujących ogromne ilości kilometrów.
Niedawno opracowano nowoczesne systemy instalacyjne stosowane również w samochodach osobowych, które pozwalają osiągać świetne wyniki spalania. Dla nich przewidziano instalacje z mikserem, zwanymi układami drugiej i trzeciej generacji.
Oprócz zbiornika autogazu zastosowano w niej centralkę sterującą, mikser, elektrozawór i parownik. Dodatkowo instalowane są przełącznik biegu jałowego, czujnik pomiaru ciśnienia dla silników z turbodoładowaniem i elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ gazu ze zbiornika. Taki podwójny system zasilania pozwala uzyskać dodatkowo na obniżenie emisji toksyn i sadzy. O ile nawet przy najnowocześniejszych systemach zasilania common-rail typu jednopaliwowego aż 20-25 % oleju napędowego nie ulega przemianom fizykochemicznym to w układach z podwójnym zasilaniem (olej napędowy i LPG) ilość niedopalonych składników sięga zaledwie 5 %. Korzyści ekologiczne są więc wyraźnie widoczne.
Niedawno opracowano nowoczesne systemy instalacyjne stosowane również w samochodach osobowych, które pozwalają osiągać świetne wyniki spalania. Dla nich przewidziano instalacje z mikserem, zwanymi układami drugiej i trzeciej generacji.
Oprócz zbiornika autogazu zastosowano w niej centralkę sterującą, mikser, elektrozawór i parownik. Dodatkowo instalowane są przełącznik biegu jałowego, czujnik pomiaru ciśnienia dla silników z turbodoładowaniem i elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ gazu ze zbiornika. Taki podwójny system zasilania pozwala uzyskać dodatkowo na obniżenie emisji toksyn i sadzy. O ile nawet przy najnowocześniejszych systemach zasilania common-rail typu jednopaliwowego aż 20-25 % oleju napędowego nie ulega przemianom fizykochemicznym to w układach z podwójnym zasilaniem (olej napędowy i LPG) ilość niedopalonych składników sięga zaledwie 5 %. Korzyści ekologiczne są więc wyraźnie widoczne.